De eerste dag Paulesca

19 mei 2014 - Păuleasca, Roemenië

Vanmorgen om 8.00 uur opgestaan, dan de gebruikelijke rituelen, wassen, scheren, enz. Om 8.30 uur een heerlijk ontbijt gehad, met koffie (gelukkig). Na het ontbijt hebben we een rondleiding in het dorp gehad van o.a. Florin en de rest van het team van Somebody Cares, het is niet te geloven de armoede die je in het dorp ziet, het is alsof je zeker 100 jaar terug gaat in de tijd. Het is voor mij persoonlijk behoorlijk emotioneel, als je ziet in welke toestand de gezinnen leven, wat een tegenstelling met de rijkdom die wij hebben.

Terug bij het gemeenschappelijk gebouw hebben we genoten van de heerlijke koffie, daarna werden we in 3 teams verdeeld, team 1 blijft bij het gemeenschappelijk gebouw,  team 2 gaat het dorp in en haalt de bekisting van een huis, team 3 gaat ook het dorp in om een dak op een huis te bouwen, de zon schijnt volop en de temperatuur is heerlijk.

Ik ben ingedeeld in team 3, met een kettingzaag, breekijzer, een paar hamers en spijkers gaan we aan de slag, wat een simpele maar zeker niet minder goede manier van bouwen, aan het eind van de dag zij we behoorlijk opgeschoten  en hebben het houten geraamte voor de helft klaar, het hoogste punt is bereikt....

Team 2 heeft bij meerdere huizen de bekisting voor het beton weggehaald en hebben uit al het hout de spijkers gehaald, volgens een van de mannen hebben ze ongeveer 1356 spijker verwijderd.

Team 1 heeft zich bezig gehouden met werkzaamheden in en rond de keuken waaronder natuurlijk het eten het drinken valt, wat heel goed is geregeld de stroomvoorziening is bekeken wat een behoorlijke puzzel is, er zijn al een stuk of wat problemen opgelost.

Na het avondeten heerlijk gedoucht en een gezellige avond gehad met elkaar en indrukken van de dag met elkaar gedeeld, we allemaal dankbaar voor wat we hebben gedaan en zien uit naar de dag van morgen.

Nu is het bedtijd, tot morgen.

Willie.

1. M.Schimmel-ten Cate:
    20 mei 2014
    Al goed bezig, zie ik. Zet em op, mannen jullie maken een verschil.
  2. Kitty Smits Van Oostrum:
    20 mei 2014
    Prachtig dat jullie zo goed weer hebben.
    Heel veel zegen en sterkte.
    3 projecten, wie had dat gedacht