Het uitstapje

21 mei 2014 - Păuleasca, Roemenië

Na het ontbijt zijn we met 2 wagens naar het ander dorp gegaan, voor ons zijn er planken in gemaakt om op te zitten, er werd ons geadviseerd om je kussen in een plastic zak te stoppen om er op te zitten, dit was inderdaad wel nodig want de weg naar het dorp is geen mooie asfalt straat maar voor het grootste gedeelte een stroompje met allemaal keien.

Het dorp ligt behoorlijk afgelegen in een heel mooi dal, en er wonen niet zoveel mensen dan in Pauleasca. Na aankomst hebben we even de benen kunnen strekken waarna de wagen met ronde palen aankwam om op de constructie te bevestigen die er al was gemaakt.

Na het aanbrengen van de balken konden we kiezen of met de de auto terug waarin Florin en Liviu waren gekomen, of met de paard en wagen of lopend. Ik samen met Johan, Nico, Jorn, Albert, Karel en Nelus van Somebody Cares heb er voor gekozen om lopend te gaan door de heuvels, Nelus heeft het voor elkaar gekregen om zijn paardenspan met wagen op de heuvel te krijgen,het was een prachtige wandeling, met soms een steile helling, dan weer een mooi vlak grasland en dan weer bos. Aan het eind van de wandeling begon het te onweren en te regenen, gelukkig waren we toen weer in het dorp.

Bij het gebouw waar wij eten en slapen brandde al een houtvuur in de bak van de barbecue, tegen 17.00 uur was het eerste vlees klaar en konden we eten, het was heerlijk vlees met allerlei groenten en sausen, we waren na de inspanningen wel aan toe om wat te eten.

Het laatste gedeelte van de dag hebben we een mannen avond gehouden voor de mannen in het dorp, er kwamen behoorlijk veel mannen op af, we hebben met elkaar gezongen, Jorn, Nico en Karel hebben hun getuigenis gegeven waarvan de mannen uit dorp behoorlijk van onder de indruk waren, ook heeft Nelus zijn levensverhaal verteld wat bij ons Nederlanders een behoorlijke indruk heeft achter gelaten.  Aan het einde hebben we met iedereen die er toen nog was frisdrank gedronken en mooie (vertaalde) gesprekken gevoerd.

Nu is het tijd om op bed te gaan, morgen moet er weer worden gewerkt aan de beide woning.

Willie

1. Bert Kroeze:
    21 mei 2014
    Alweer een mooi verhaal WILLIE, zegen voor jullie de komende dagen.
  2. Thijs:
    21 mei 2014
    Top, mooie verhalen!
  3. M.Schimmel-ten Cate:
    22 mei 2014
    Hoi mannen,
    Goed bezig, zie ik wel. Samen nog een goede tijd gewenst.
    Marijke
  4. D.Alderden:
    22 mei 2014
    leuk al die dingen die je er opzet we(kinderen) kijken elke dag er naar. jammer geen foto's van de keuken Prinsen hahaha.
    is het eeten niet goed ?????