De zaterdag in Roemenië

24 mei 2014 - Păuleasca, Roemenië

Vandaag was de laatste dag om te kunnen bouwen aan de projecten, Albert, Klaas, Karel, liviu en Gheorghe hebben de laatste dakplaten en de top van het dak afgemaakt.

Willie en Nico zijn bij het andere project verder gegaan met het metselwerk. De beide zijkanten zijn gister opgemetseld en een gedeelte van de achterkant. Vandaag hebben ze de achterkant verder gemetseld en zijn de begonnen aan de voorkant, maar dat is niet af gekomen omdat we rond 12 uur zijn gestopt.

Nelus en ik zijn vandaag bij hetzelfde project als Willie en Nico begonnen met bekisting timmeren, 1 hele zijkant en gedeelte van achterkant zijn af, maar ook wij moesten eerder stoppen.

Wim heeft het kippenhok afgemaakt, de kippen hebben een pracht hok. Johan is bezig geweest geweest met de elektra in een woning.

Vanmiddag hebben we weer een super lunch gehad verzorgt door Bert en Dirk. De lunch bestond uit croissantjes met ham en kaas, verse aardbeien en aardappelsalade.

Rond 3 uur zijn we met Florin en zijn gezin, Liviu, Nelus Gheorghe en Marius naar de stad geweest, we hebben anderhalf uur rondgelopen en wat souvenirsgekocht. Om half 6 zijn we terug gelopen naar de auto en zijn we naar een restaurant gereden. Samen hebben we daar heerlijk gegeten en verschrikkelijk veel gelachen. 's Avonds tijden voor morgen besproken en lekker rustig aan doen.

Het was weer een fantastische dag.

Jorn

1. Bert Kroeze:
    24 mei 2014
    Wat is er veel werk verzet door jullie en de mannen ter plaatse. Mooie verhalen en bewogen harten...hartverwarmend!
    Goede terugreis morgen.
  2. M.Schimmel-ten Cate:
    24 mei 2014
    Jullie hebben ontzettend veel gedaan deze week. Ben super blij voor deze mensen. En blij met jullie, mannen.
    Heb een veilige reis naar huis.